Нагадуємо, що 23 лютого 2017 року Старосамбірською районною радою Львівської області було прийнято рішення № 220 «Про заборону проведення суцільних рубок на території Старосамбірського району Львівської області», у якому п. 1. заборонено проведення суцільних рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на території району. Даний пункт було оскаржено у судовому порядку та, відповідно до рішення Старосамбірського районного суду у Львівській області від 06.12.2019 року визнано протиправним та скасовано (посилання на рішення Сатросамбірського районного суду).
Незважаючи на це, у мережі інтернет активно поширюється новина про «революційне рішення» Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області № 43 від 30 грудня 2020 року «Про порядок ведення лісового господарства, охорони лісів та використання лісосировинних ресурсів на території Стрілківської сільської ради».
Так, пунктом 4 даного рішення передбачається, що «Остаточне рішення на проведення чи заборону всіх видів рубок приймається виключно сесією Стрілківської сільської ради. У прийнятті рішення сесія керується результатами громадських слухань, рекомендаціями профільної комісії ради та пропозиціями виконавчого комітету сільської ради».
Повноваження Стрілківської сільської ради визначені ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 33 Лісового кодексу України, проте норми даних статей не передбачають повноважень щодо прийняття остаточного рішення на проведення чи заборону усіх видів рубок на засіданнях Стрілківської сільської ради. Крім того, даний пункт відкидає існування лісогосподарського законодавства та підзаконних нормативно-правових актів.
Так, згідно ст. 69 Лісового кодексу України спеціальним дозволом на використання лісових ресурсів є лісорубний квиток, який видається на проведення рубок головного користування, а також проведення інших рубок та робіт, пов'язаних і не пов'язаних із веденням лісового господарства. Статтею 45 Лісового кодексу України передбачено, що заходи спрямовані на забезпечення ефективної організації та науково обґрунтованого ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання, підвищення екологічного та ресурсного потенціалу лісів, культури ведення лісового господарства, отримання достовірної і всебічної інформації про лісовий фонд України розробляються у ході лісовпорядкування.
Таким чином, дане рішення прийняте з перевищенням повноважень Стрілківської сільської ради та є таким, що суперечить Конституції України, законам України та іншим актам законодавства.